dimarts, 12 de novembre del 2013

Harry Potra (1/4)

Pàgina 1 - Pàgina 2 - Pàgina 3 - Pàgina 4 - Extra

D'aquest còmic ja n'havia parlat fa temps, però encara no n'havia penjat les pàgines. En total són 4 i les vaig fer fa més d'un lustre per al fanzine Harry Potra i l'Ordre de Fèlix (el gat) que més tard va ser recollit en un volum de més de 300 pàgines anomenat Harry Potra i la veritat de la bona. Repassant el meus arxius estic força convençut que aquest és el primer cop que vaig intentar guionitzar i dibuixar 4 pàgines senceres de forma seriosa. Les anteriors eren en fulls quadriculats de llibreta. Va ser, a més, un moment en el que vaig assolir un rècord de productivitat. Només vaig tenir una setmana per a guionitzar, planificar, fer els llapis, l'entitat i la retolació manual de 4 pàgines. Tot mentre treballava com a responsable d'un laboratori, cosa que m'obligava a passar unes 11 hores al dia fora de casa, o sigui que ja em teniu aprofitant tots els moments possibles, incloent-hi l'estona del dinar a la feina, per anar avançant en el dibuix. Però la productivitat tenia truc, eh? El disseny de personatges ja el tenia fet i a més amb un munt de models dels còmics ja editats, pel que gran part del dibuix era simple còpia. Això sí, a mà, a diferència dels dibuixos originals que eren vectorials d'ordinador. L'estil dels personatges principals era el d'en Jun, creador del còmic, i el dels personatges dels marginals estava inspirat en el d'en Jan (Per cert, crec que també és el primer cop que vaig fer servir un avatar de mi mateix), així com el d'algun personatge extra. El remat amb ordinador, en el que vaig corregir els texts massa petits dels marginals i afegir degradats, ja no el vaig fer per llavors. No vaig tenir prou temps, i el vaig fer de cara a la segona edició. De fet, veureu que hi ha trames que estan fetes manualment amb rotring sense pensar que després passaria per aquest pas en un moment que mai havia fet servir l'ordinador per a còmics i en el que ni tan sols tenia la Wacom Bamboo que vaig comprar poc després. Ho vaig haver de fer amb el ratolí. D'haver tingut domini de l'ordinador hauria corregit diversos errors de planificació de les vinyetes que se'm van colar davant els meus ulls i amb les presses no em podia permetre de corregir. Va ser tan estressant com divertit.

-Mmm... veig que a la teva manera has seguit un disseny de personatges com el meu.
-Calla, calla, el que m'he estalviat en el disseny de personatges... i en el dibuix de mans.
-És increïble que acudiu tan de pressa amb aquest avís tan merdós. Després som els catalans que que tenen la fama de ser massa garrepes com per deixar els diners a la butzaca.
-Meu!
-Meu!
-No podríem haver quedat més tard?
-No.
-És clar, és que ha de ser en hores en què no ens vegin passejant per Hardwards.
-No, és que tinc hora per depilar-me les celles i semblar més jove a la pel·li.
-Ei! En l'Habitació Rara no hi apareixia el que es desitjava? Estic pensant en menjar i no apareix!
-Això, Neville, es deu a què és una de les Excempcions de Transfiguració de Gamp.
-No n'havia sentit a parlar.
-Se les inventa la Rowling al següent llibre per fer que tingui una mica de sentit que els mags treballin.
-I hi ha res més que no es pugui invocar?
-Diners.
-Cagum la Rowling!
-Ei! Estava tan tranquil pensant en les meves coses i moriure què ha aparegut!
PAF! Puf! Puf!
-I com els direm?
-L'Exèrcit de Dumbidor, així si ens enxampen se les carregarà el iaio.
-Ben pensat.
-Com t'ho has fet per marcar-li els dits de la mà si no en tens?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Cerca'ns a Google+